שאלות נפוצות

איפה ומתי ייערך הכנס?

השנה כנס עולמות יפעל בתאריכים 19-20.04.22, במתחם אשכול הפיס ועירוני א' תל אביב.
הכנס השנה יהיה במתכונת היברידית עם 5 אולמות תוכן, יריד דוכנים ענק והפונדק.

האם הכניסה למתחם הכנס עולה כסף?

הכניסה לכל חלקי המתחם חופשית ופתוחה לכל, אך הכניסה לאירועי התוכן: הרצאות, פנאלים, סדנאות והשאר מותנית בקניית כרטיס בקופות לכל אירוע בנפרד.

מה זאת אומרת כנס במתכונת היברידית?

ישנם שלושה סוגים לאירועי התוכן בכנס: פיזיים, היברידים ווירטואלים, והם יחולקו לפי אולמות התוכן באופן הבא:

א. אשכול 1 – הוא אשכול פיזי בלבד, האירועים שבו לא ישודרו לקהל בבית אלא רק לקהל שבמתחם הכנס.
ב. אשכול 2 ו-3 הם אשכולות היברידים, האירועים יעברו במתחם הכנס מול קהל וגם ישודרו לקהל בבית בשידור חי.
ג. אשכול 4 הוא אשכול וירטואלי, מעבירי התוכן מתחברים מרחוק והאירועים משודרים לקהל בבית.
לקהל שמסתובב במתחם, ניתן יהיה להגיע לאשכול 4 ולצפות באירועים מוקרנים בשידור חי.
ד. סדנאות ומפגשים יהיו פיזיים או וירטואלים, אך לא יהיו היברידים. במידה והאירוע וירטואלי יהיה מצויין בשם האירוע שהוא כך.

  • יריד הדוכנים יהיה פיזי ובמתחם הכנס.

האם יהיה מתחם יד שנייה?

לצערינו השנה לא מתאפשר לקיים את מתחם היד השנייה כמו בעבר.

האם יהיה חדר פעוטון להורים וילדים עד גיל 6?

לצערינו, השנה לא נוכל להפעיל את ה"הוביטון" שלנו עבור ילדים עד גיל 6.

תהיה לינה במתחם הכנס לקהל?

לצערינו, השנה תהיה לינה במתחם רק עבור המתנדבים של הכנס.

האם יהיו תכנים לדוברי אנגלית?

רק מפגש OLUF הוירטואלי יתקיים באנגלית, שאר אירועי הכנס דורשים שליטה בשפה העברית.

האם יש גישה לנכים?

באופן חלקי, המתחם עצמו לא מונגש באופן מלא לנכים, אך אנו משתדלים להנגיש כמה שאנחנו יכולים. אשכולות 1 ו-2 נמצאים בקומת קרקע ונגישים, ולאשכול 3 אפשר להגיע במעלית שנמצאת מאחור. למידע נוסף ולבקשות הנגשה ספציפיות אנא פנו לצוות נגישות בכתובת הדוא"ל access@olamot-con.org.il.

איחרתי לאירוע. האם אוכל להיכנס?

מאחרים יורשו להיכנס לאירועים עד עשר דקות לאחר תחילת האירוע. לאחר מכן ייסגרו הדלתות ולא תותר כניסת מאחרים.
מבקרים שנכנסו לאירוע יורשו לצאת ממנו ולחזור בהצגת הכרטיס. הקפידו לשמור את הכרטיס עמכם עד סוף האירוע.
אם איחרתם לאירוע בגלל אירוע אחר שהתעכב, תוכלו לפנות לאיש סגל (בעל תג אדום) ולהסביר את המצב. הכניסה לאירוע תלויה בשיקול הדעת של איש הסגל האחראי.
לכל בעיה אישית בנושא נגישות, תוכלו לפנות לצוות נגישות לפני הכנס ובמהלכו.

לקהל הכנס שמצטרף אלינו וירטואלית מהבית ניתן להיכנס ולצאת מכל אחד מהם ללא מגבלה, אנחנו כמובן ממליצים לא לאחר ולהיכנס לאירועים שלמים על מנת לחוות את ההרצאות במלואן!

האם יתקיימו אירועים בחינם?

רוב המפגשים בכנס ואירוע הסיום מוצעים ללא תשלום. ניתן למצוא עליהם פרטים באתר התוכנייה (לחצו על התגית "חינם" ברשימת התגיות למעלה).

שימו לב! גם הכניסה לאירוע חינם דורשת כרטיס. אנא הקפידו להזמין כרטיסים.

בפני מי אפשר להתלונן על בעיות באירועים, בכרטיסים, אי סדרים, מפגעי בטיחות וכדומה?

אנא צרו קשר בנוגע לכל בעיה כזו בעמוד הבא.

מישהו הטריד אותי בכנס. למי אפשר לפנות?

בכל מקרה של התנהגות לא נאותה במהלך הכנס עצמו, אפשר ורצוי להתקשר לצוות מניעת הטרדות מיניות בטלפון: 058-6881176.
ניתן גם לשלוח מייל לכתובת: safespace@sf-f.org.il, או להיכנס לעמוד הפייסבוק של צוות מניעת הטרדות, ואלה זמינים גם לא בכנס עצמו.
לפרטים נוספים בנושא מוזמנים לעיין בכללי ההתנהגות ומניעת הטרדות בכנס, ואת התקנון המלא למניעת הטרדות בכנסים ניתן למצוא באתר האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה.

האם יש הגבלה על כמות הכרטיסים?

בכניסה הווירטואלית אין הגבלה על כמות הצמידים והמקומות בהרצאות, אך בסדנאות הווירטואליות יש הגבלה ועל כן מהרו להזמין כרטיס אליהן.
בכל מה שקשור לכניסה הפיזית, יש הגבלה על כמות הכרטיסים, גם לאירועים שאינם בתשלום, לכן תזמינו כרטיסים כמה שיותר מוקדם.

האם המקומות באירועים מסומנים?

אין מקומות מסומנים בכנס.

האם נדרש ידע קודם לשמיעת ההרצאות?

רוב האירועים אינם דורשים ידע קודם. אם האירוע דורש ידע קודם, תוכלו להסיק זאת מתקצירו באתר התוכנייה.

איפה יש חניה?

יש מאות מקומות חניה בחניונים הציבוריים הסמוכים ברחובות גדעון, הארבעה, ארניה, החשמונאים, ובמתחם שרונה. לפרטים נוספים על הגעה וחניה

האם יפעל דוכן למכירת מוצרי יד שנייה?

על מנת למנוע התקהלויות בחללים צפופים, לא יתקיים השנה דוכן למכירת מוצרי יד שנייה.

האם יריד הדוכנים יפעל השנה? כיצד?

השאיפה היא שיריד הדוכנים יעבור ריווח על מנת למנוע הצטופפות, ויפעל בשני ימי הכנס, ימים שלישי-רביעי בתאריכים 19-20.4.22, בין השעות 10:00 – 20:30, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
לפרטים נוספים בנוגע ליריד הדוכנים לחצו כאן.

יש מקום להשאיר עגלה? תיק?

לצורך אפסון חפצים, לרבות עגלות יד, נפעיל במהלך הכנס חדר לשמירת חפצים בחינם, שיפעל לאורך שני ימי הכנס בין 10:00 ל-23:00. לא יתאפשר להשאיר ציוד מעבר לשעות הפעילות. לפרטים נוספים על אפסון החפצים

האם ניתן להירשם לאגודה דרך האינטרנט? ומה לגבי הרשמה במהלך הכנס?

בטח שניתן להירשם דרך האינטרנט! לפרטים על אפשרויות ההרשמה באמצעות האינטרנט בקרו באתר האגודה.
מכיוון שהכנס מתנהל בצורה מקוונת, ההרשמה במהלך הכנס אפשרית כמו בכל יום אחר.

מה קורה עם אבדות ומציאות?

הטיפול באבדות ובמציאות, לרבות ילדים שאיבדו את הוריהם, נמצא באחריות דוכן המודיעין שבמגרש.

חפצים שנמצאו במתחם הכנס ולא נמצא להם דורש יישמרו במשך שלושה חודשים מסיום הכנס. בתקופה זו אפשר יהיה לבקש את החפצים בשליחת מייל לכתובת lost.found@olamot-con.org.il, תוך ציון פרטי הקשר שלכם ופרטים מזהים של החפץ שאיבדתם.

אפשר להביא את הכלב שלי?

הכנסת בעלי חיים למתחם אסורה, למעט כלבי נחייה, גורי נחייה באימון וכלבי שירות. הכניסה לכלבי שירות בהצגת תעודת נכה.

האם מותר להכניס נשק?

בהתאם להוראות המשטרה, אין להכניס למתחם הכנס כל סוג של נשק — נשק חם או קר, או מוצרים הדומים לנשק חם או קר, לרבות חרבות מתכת. תותר הכנסת נשקי ספוג, ובלבד שהם אינם נראים כמו כלי נשק אמיתיים. אין להילחם בחרבות ספוג במתחם הכנס.
הכניסה עם נשק אסורה גם על חיילים, מאבטחים או שוטרים שלא בתפקיד, ומותרת לשוטרים בתפקיד בלבד!

לשאלות בנושא זה יש לפנות לאחראי הבטיחות של הכנס, במייל operations@olamot-con.org.il.

ולאחסן נשק אפשר?

לא. נושאי נשק, לרבות חיילים, מתבקשים להפקיד אותו בתחנת משטרה.

האם מותר לעשן?

מתחם הכנס הוא מתחם ללא עישון. הדבר תקף לגבי כל מתחמי הכנס, הן בשטחים הפתוחים והן בתוך מבנים.

אני רוצה לצלם תמונות, וידאו או להקליט אירוע. יש לכם בעיה עם זה?

אפשר לצלם בווידאו ולהקליט הרצאות באופן חופשי, אלא אם כן המרצה הודיע בתחילת דבריו שאינו מעוניין בכך. צילום וידאו והקלטות של אירועים מכל סוג אחר — רק בתיאום מראש עם הנהלת הכנס.

צילום סטילס אפשרי באופן חופשי, אך יש להימנע משימוש בפלאשים. צילום של באי הכנס ייעשה אך ורק באישור המצולמים. האחריות לקבל את הסכמת המצולמים מוטלת על הצלם בלבד.